Free Image Hosting

Tuesday, September 21, 2010

SALAM AIDILFITRI 1431h…

0 comments
Alhamdulillah akhirnya telah selesai ibadah puasa dan kini tiba hari yg di nantikan unt meraikan kemenangan menempuh bulan Ramadan yg lalu (menang ke????=))..spt biasa this is my2ndyear celebrating idulfitri as a wife to my beloved hubby HAKIM SAMSURI BIN MUHAMMAD TAJUL ARIFFIN..n plus I’m also celebrating my 1st eid with our bundle of joy WAN NUR DAMIA QISTINA BINTI HAKIM SAMSURI..dah sgt2 bijak skrg..alhamdulillah pertumbuhannya memberansangkan…

Ok..sblm masuk citer raya kami..nie dia gmbr raya kami sekeluarga..nice rite??? :D





Syawal pertama kami raikan mcm biasa..xde apa yg happening selain DAMIA..hahahaha..kalau dah addicted to anak sendiri tulah ghupenya..:D pg2 raya kami beraya di umah mak mertua.. almaklumlah mak mertua dah tggl sorang sejak ayah mertua meninggal last year..so berkorban raya lah wan umah mertua dulu..ala umah kami x smpi 10 minit smpi..:D..lps beraya minta maaf gitu2 jer..sbb enHubby kata wan xde buat salah dgn dia..tp wan rasa..wan byk gila wat dosa ngan dia..huhuhu…lps tu enHubby nak g kubur arwah bapak mertua since dia blk mlm raya x smpt nak g sblm raya..tu yg pg2 raya tu pergi ke sana..lps selesai semua di kuburan..kami pg ke umah mak saudara enHubby YA ALLAH ramainya org..anak dia plus cucu semuanya hamper 50org.. blm lg tetamu tu…huhuhu…

Lps jer selesai semuanya..kami pun pulang ke rumah wan unt beraya ngan family…tahun nie Alhamdulillah wan berkemampuan unt memberi ‘sedekah’ lbh dr biasa kepada kedua ibu bapa n adik beradik..DAMIA pun dapat byk duit raya..=)

Setelah itu..kami pun berayalah ke rumah sesiapa yg terlibat..:D bagi wan raya thn nie sgtlah best..x tau nak kata apa…beraya ngan sanak sedara yg best2…mkn makanan yg best!!! n enHubby kata boleh x gambo di atas tu kita jdkan 4 nxt year??? Haaaaaa gila ini orang…sekian terima kasih! :P

.::LOVE is in the air::.

Friday, September 10, 2010

Thursday, September 2, 2010

Pandangan Yang Mendapat Pahala

0 comments
terdapat 5 Pandangan yang memberikan pahala kepada kita

  1. memandang mashaf Al-quran..bygkan kalau kita baca...
  2. memandang kaabah..kalau kita dpt cium hajarul aswad..mcmanalah nikmatnya
  3. memandang air zam-zam..tu x minum lg tu..bygkan kalau minum
  4. memandang muka kedua ibu bapa kita.. :)
  5. memandang laut!
mudah x nak dpt pahala..sngkan???ALLAHUAKBAR!

.::LOVE is in the air::.

AL-QURAN CAHAYA RAMADAN

0 comments

Assalamualaikum semua..hari ni Alhamdulillah wan berkesempatan unt menghadiri ceramah agama anjuran biro agama puspanita cawangan kecil JPA dan Kelab JPA..tajuk ceramah tersebut AL-QURAN CAHAYA RAMADHAN. penceramah dia Ustazah Asni Abu Mansor Al-Hafizah.Ala ustazah kallamullah tu..n yg jd juri AQ hari tu..ceramah yang sgt menarik..betul kata ustazah tu..

Semua makhluk di muka bumi ni berpuasa..bila berpuasa ada imbalannya sbg cth:

“Ayam..ayam tidak makan n minum masa dia mengeram telur..bila smpi waktunya..dia akan mendapat anak ayam yg baru…itulah imbalan puasa si ayam..”

“Ular..ular tidak makan n minum masa dia menukar@salin kulit..bila selesai semuanya..dia akan mendapat kulit ular yg baru lg cantik”

“Beruang..beruang tidak makan n minum masa musim sejuk..dia akan tido jer..bila snpi musim panas..beruang akan mendapat tenaga yang byk unt meneruskan hidup..itu imbalan yang dia dpt..”

Tp kita manusia???sebagai hamba ALLAH s.w.t kita akan memperolehi HATI yang baru selepas Ramadan..tu pun kalau puasa betul2lah..:D dgn hati yang baru inilah kita akan dpt meneruskan hidup kita pada masa akan dtg..dgn membaca al-quran kita akan mendapat ketenangan tersebut..

Ustazah Asni tu kata lg..masa bulan2 lain kita membaca al-quran kita akan mendapat pahala gandaan 10 pahala untuk satu hurup..tp seandainya kita membaca al-quran ketika bulan Ramadan kita akan mendapat gandaan 70 pahala untuk satu huruf..SATU HURUF ye kawan2..tidak terhitung byknya pahala yg akan kita dapat..tp x semua org mampu unt mengejar pahala itu…:( al-quran juga akan melindungi kita semasa menghadapi siksa kubur.. masyallah..besar sggh fadilat membaca

al-quran..harap lps nie marilah kita sama2 membaca al-quran..sekiranya tidak pandai kita belajar..Ustazah Asni kata kalau kita pandai membaca al-quran dgn alunan yang betul,harkat yang betul..kiranya perfectlah bacaan tu..Nabi Muhammad s.a.w kata orang itu adalah setaraf dgn Malaikat Jibrail..masyalllah..tp..sekiranya org itu tidak tahu membaca..dgn erti kata lain bacaan yg tidak sempurna..tp dia mau belajar n mencari guru..darjat org tersebut lebih 2x ganda tinggi dari org yang sempurna bacaan al-qurannya…masyallah tingginya darjat al-quran itu..

Marilah kita sama2 menjadikan bacaan al-quran itu amalan harian kita..semoga apa yg kita lakukan mendapat rahmat dariNYA

.::LOVE is in the air::.

Wednesday, September 1, 2010

0 comments

Selamat pagi semua…hari ni dah masuk Ramadan yang ke-23..ini bermaksud tinggal lg 7 hari unt umat islam menjalani ibadah puasa n menyambut kemenangan melawan lapar n dahaga dgn kehadiran Aidilfitri…cpt betul rasanya masa berlalu..tp wan rasa thn nie Ramadan masih tidak sempurna ibadah wan..ntahlah..kadang2 wan terpikir..kalaulah thn nie merupakan Ramadan yg terakhir unt wan..mcmana wan nak tebus blk semua ibadah yg kurang wan kerjakan semasa bln Ramadan kali ini dan sblm2nya..tp kali ni dgn kelahiran WAN NUR DAMIA QISTINA wan dpt rasakan bahang Aidilfitri yg luar biasa..bygkan sblm2 nie..wan harus ada baju raya..tp tahuun nie..kalau ada unt hubby n bb pun xpe..tp Alhamdulillah ada..untuk wan baju raya thn ni. Thn lps Aidilfitri bergambar berdua..tp tahun nie bergambar bertiga..thn dpn????hehehehe..tggu2 dulu…rehat sebentar..hahhahaha

Sebenarnya entry nie nak citer pasal kemerdekaan..rasanya belum terlewat unt wan ucapkan SELAMAT HARI LAHIR MALAYSIA YANG KE-53..SEMOGA SENTIASA MENJADI SEBUAH NEGARA YANG CEMERLANG,GEMILANG DAN TERBILANG…masa cuti 31st Aug ari tu..wan g shopping…yam cm entry2 sblm nie…sgtlah best bila g shopping..tp blk putrajaya..FLAT!hahahaha enHubby pun penat smpi nak berbuka..teruk btl..hahahaha..nway!SELAMAT HARI RAYA!OPS..TETIBA :p

.::LOVE is in the air::.
 

LOVE is in the air Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template